top of page

Àrea de Docència i Ensenyaments

Impulsem el coneixement i el talent, connectem sabers

Mariona Jové Font

UdL (75.1 de 139).jpg

MARIONA JOVÉ FONT és professora agregada Serra Húnter de Fisiologia a la Universitat de Lleida. En la seva trajectòria docent, ha impartit assignatures de graus i màsters de la Facultat de Medicina, la Facultat d’Infermeria i Fisioteràpia i l’ETSEAFIV, on també ha liderat i participat en projectes d’innovació docent.

 

Especialitzada en fisiologia de l’envelliment, i com a investigadora a l’IRBLleida, concretament del grup de recerca consolidat i finançat “Fisiopatologia Metabòlica”, lidera una línia de recerca centrada en l’aplicació de tècniques d’anàlisi de dades massives per estudiar l’envelliment i malalties associades. Ha liderat projectes competitius d’alt impacte orientats a la identificació de biomarcadors i a la transferència de coneixement, i ha contribuït a la llicència d’una patent europea. Ha col·laborat amb centres de referència com el Duke Institute for Brain Sciences o la Tufts University, i forma part del 2% dels científics més citats del món (Elsevier, 2023). És membre fundadora de la “Red Española de Metabolómica” i de la “Sociedad Española de Metabolómica”, ha participat en l’acció europea COST EpiLipidNET, i ha tingut un paper clau en la consolidació de la plataforma PLICAT a l’IRBLleida, infraestructura pionera en lipidòmica cofinançada amb fons FEDER. Compromesa amb la innovació i la formació de joves investigadors, ha supervisat múltiples tesis doctorals i de màster. La seva recerca ha estat reconeguda amb dos trams i acreditada per l’AQU en la categoria de recerca avançada (equivalent a professora catedràtica). 

A nivell de gestió acadèmica, ha coordinat el doble grau de Nutrició Humana i Dietètica i Fisioteràpia (2017–2021) i, des de 2021, és la coordinadora del grau en Ciències Biomèdiques. Més enllà de la UdL, és membre de la junta directiva de la Sociedad Española de Geriatría y Gerontología, des d’on impulsa accions formatives per a professionals sanitaris. 

Amb una trajectòria consolidada en recerca biomèdica, docència i gestió universitària, la Mariona aporta una visió científica, estratègica i compromesa amb la qualitat, la innovació i el servei públic

Manel Ibáñez Plana

UdL (21 de 72).jpg

MANEL IBÁÑEZ PLANA és professor titular del Departament de Ciències de l’Educació de la Universitat de Lleida. Llicenciat en Física per la Universitat de Barcelona i doctor en Física per la Universitat de València, la seva carrera a la UdL comença l’any 1993. 

 

La seva activitat docent comprèn dues etapes ben diferenciades. La primera, al Departament de Medi Ambient i Ciències del Sòl, amb docència a l’ETSEAFiV i l’EPS. La segona, des de l’any 2010, a la FEPTS, on s’incorpora al nou Departament de Ciències de l’Educació creat l’any 2023. Ha impulsat i participat en diverses propostes i projectes d’innovació docent, especialment destinats a la millora de la formació de mestres. 

 

La seva recerca s’ha desenvolupat en quatre àmbits diferents: agrometeorologia, energia solar, refrigeració líquida i bifàsica en microdispositius, i didàctica de les ciències experimentals. Ha participat en nombrosos projectes estatals, europeus i de la Generalitat de Catalunya com a investigador o investigador principal. Actualment, forma part del grup de recerca Sustainable Energy, Machinery and Buildings i de la Càtedra Educació i Patrimoni Immaterial dels Pirineus. 

 

En els darrers anys ha assumit diversos càrrecs de gestió acadèmica:  coordinador de grau, vicedegà - cap d’estudis dels graus de mestre a la FEPTS, i adjunt al vicerectorat d’Ordenació Acadèmica. Actualment és director del Departament de Ciències de l’Educació. En completar el present curs acadèmic, la seva trajectòria acadèmica tindrà un reconeixement formal en cinc trams de recerca, sis de docència i dos de gestió. 

 

Manel Ibáñez reclama que el goig d’aprendre, i també el d’ensenyar, són dues de les accions més profundament humanes de realització i plenitud personal. Així, la seva activitat docent sempre ha volgut ser propera, innovadora i adreçada a millorar el benestar de les persones. En la nostra universitat, voldria aportar una cultura transformadora en la pràctica de  l’ensenyament i de l’aprenentatge.  

Marc Salat Paisal

UdL (23 de 72).jpg

MARC SALAT PAISAL és professor agregat Serra Húnter de Dret penal a la Universitat de Lleida, on va defensar la seva tesi doctoral amb menció internacional i premi extraordinari. Amb una trajectòria acadèmica consolidada, ha impartit docència en graus i màsters de Dret i Criminologia, tant a la UdL com a la UOC, i ha col·laborat en programes de postgrau i màster d’altres universitats espanyoles

La seva activitat investigadora s’ha centrat en la resposta penal a diverses formes de violència de gènere, com la delinqüència sexual, el tràfic d’éssers humans, els matrimonis forçats o la violència per raó d’honor. Forma part del grup de recerca consolidat SOIUS i ha participat de manera continuada en projectes de recerca competitius, tant nacionals com europeus, en un dels quals com a co-investigador principal, i sempre en col·laboració amb equips interdisciplinaris. Ha realitzat també diverses estades de recerca a la Universitat de Cambridge, fet que ha reforçat la seva projecció internacional. 

El seu treball combina recerca i transferència de coneixement amb una clara vocació d’impacte social. Ha publicat a plataformes com The Conversation i ha col·laborat amb institucions públiques en l’àmbit de la justícia penal. És membre actiu de xarxes acadèmiques com la European Society of Criminology i la Open Council of Europe Academic Network. 

Des de la seva incorporació a la UdL, ha assumit diversos càrrecs de responsabilitat en la gestió universitària: primer com a coordinador del màster interuniversitari en Sistema de Justícia Penal, després com a vicedegà en funcions de cap d’estudis de Dret i, actualment, com a adjunt al vicerectorat de professorat.  

Amb una mirada crítica i compromesa, desenvolupa la seva tasca docent, investigadora i de gestió des d’un enfocament rigorós, interdisciplinari i transformador. A partir de l’experiència combinada en docència, recerca i gestió, pot impulsar una política de professorat basada en dades que integri talent, equitat i transparència. 

bottom of page